جدید ترین اختراع از شیمانو، که اخیرا در پایگاه داده USPTO منتشر شده ، یک سیستم موتور جدید و کوچکتر برای دوچرخههای برقی نشان میدهد. نقشهها یک موتور را نشان میدهند که به نظر میرسد دارای ابعاد کوچکتریست نسبت به هر یک از موتورهای سری EP8 و EP6 که در حال حاضر تعداد زیادی از دوچرخههای کوهستانی برقی را تأمین میکنند، شاید حتی کوچکتر از موتور STEPS E7000، که در برخی از دوچرخههای برقی گراول استفاده میشود. این اختراع نشان میدهد که چنین موتوری قابل استفاده بر روی دوچرخههای کوهستانی، جادهای، شهری، باری، یا دوچرخههای کورسی میباشد.
با این حال ، تصویر ۱ که در ادامه نشان داده شده ، یک دوچرخه با دستههای کشیده نشان میدهد که اتفاقاً دارای یک دوشاخ با کمک فنر و ترمزهای لقمه ای است . این تصویر نشان میدهد که چنین سیستمی ممکن است برای دوچرخههای جاده ای یا گراول برقی بهینه شده باشد.
موتورهای شیمانو در حال حاضر برخی از دوچرخههای جادهای و گراول برقی را تأمین میکنند، اما آنها در دنیای دوچرخههای کوهستانی برقی به اندازه کافی محبوب نیستند. ممکن است به این دلیل باشد که آنها به این سادگیها نمیتوانند در وزن (یا ظاهر) رقابت کنند.
دوچرخهGiant Revolt E+ یک نمونه برجسته از دوچرخه برقی گراول با موتور Shimano EP8 است. این دوچرخه با گشتاور 85 Nm و باتری 500 Wh ارائه شده است. اگرچه ممکن است دارای برد تاثیرگذاری باشد، اما از نظر ظاهری جذاب نیست و موتور حدود 2.7 کیلوگرم به وزن کل اضافه میکند.