چه چیزهایی را هنگام خرید دوچرخه برقی در نظر بگیریم

چه چیزهایی را هنگام خرید دوچرخه برقی در نظر بگیریم

امیر تهرانی

11 بهمن 1402 19:12

چه چیزهایی را هنگام خرید دوچرخه برقی در نظر بگیریم

دوچرخه‌های برقی تغییرات مهمی در روند سوارکاری برای همه نوع سوارکار ایجاد کرده‌اند. در ادامه بیایید ببینیم چه چیزهایی یک دوچرخه برقی بی نقص را تشکیل می‌دهد و به چه دلیل.

دوچرخه‌های برقی جاده‌ای می‌توانند به دوچرخه‌سواران جاده‌ای مبتدی کمک کنند تا کوه‌هایی که قبلاً غیرقابل پیشروی به نظر می‌رسید را فتح کنند یا پس از یک بیماری یا مصدومیت شدید دوباره به سواری با دوچرخه بازگردند. یک دوچرخه برقی جاده‌ای به شما امکان می‌دهد تا مسافت‌های بیشتری را طی کنید، سرعت بیشتری در سربالایی ها داشته باشید و تناسب اندام و سلامتی بیشتری داشته باشید.

مانند نسل‌های سنتی خود، دوچرخه‌های برقی جاده‌ای به دلیل طراحی جذاب و وزن کم متمایزند. ولی با ورود بیشتر تولیدکنندگان به بازار، پیدا کردن دوچرخه برقی ایده‌آل برای افراد چالش‌برانگیزتر شده است. در اینجا، یک چک‌لیست از مواردی که یک دوچرخه برقی جاده‌ای بهتر را تعریف می‌کند را مطرح می‌کنیم.


چه مواردی را باید برای یک دوچرخه برقی در نظر بگیریم ؟

انتخاب دوچرخه جاده‌ای مناسب یک تصمیم شخصی است که بستگی به نحوه استفاده از آن، مسافت‌هایی که قصد طی کردن آنها را دارید و مواردی از قبیل:

موتور پر قدرت

موتوری که دوچرخه برقی شما را به حرکت در می‌آورد، یکی از نخستین نکات مهم در فرآیند تصمیم‌گیری شما است. دوچرخه‌های برقی جاده‌ای معمولاً موتورهای کوچک‌تری نسبت به سایر مدل‌های دوچرخه برقی دارند، زیرا برای استفاده مداوم طراحی نشده‌اند. ولی آنها توانمندی کافی دارند تا شما را در مسیر تپه‌های کوهستانی یاری کنند و در مواقع نیاز، قدرت اضافی را فراهم کنند. در ایالات متحده، سرعت حداکثری دوچرخه‌های جاده‌ای به ۳۲ کیلومتر در ساعت محدود است، اما برخی مدل‌ها دارای قدرتی هستند که شما را به سرعت‌های ۴۵ کیلومتر در ساعت یا بیشتر می‌رساند.



ظرفیت باتری

ظرفیت و توان باتری به طور قابل توجهی بر دوچرخه برقی جاده‌ایی که خرید می‌کنید، تأثیر می‌گذارد. یک باتری با کیفیت خوب می‌تواند شما را بیش از ۵۰ کیلومتر با یک بار شارژ پیمایش دهد، و برخی از آن‌ها تا ۷۰ کیلومتر در هر سواری را ارائه می‌دهند. ولی دوچرخه‌های برقی جاده‌ای معمولاً دارای باتری‌های با ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر مانند دوچرخه‌های هیبریدی یا تاشو برقی هستند، زیرا عموماً برای مدت بیشتری از توان موتور استفاده می‌شود. دوچرخه های برقی آدوا نیز که جز دوچرخه های هیبرید هستند، از ظرفیت های باتری متنوعی استفاده می‌کنند و با قابلیت پدال کمکی که دارند می‌توانید مسافت های بیشتری را طی کنید چرا که با استفاده از این ویژگی هوشمند، موتور نیروی گشتاوری که از طرف شما به پدال ها وارد می‌شود را می‌سنجد و متناسب با آن نیروی کمکی برای حرکت دوچرخه ایجاد می‌کند. تا وقتی که از این ویژگی دوچرخه های برقی آدوا استفاده نکنید، دقیق متوجه منظور ما نمی‌شوید ! ما امکان تست رایگان دوچرخه های برقی گروه آدوا را برای شما در هر زمان و در هر مکان فراهم کردیم، ضمن بازدید از سایت و محصولات ما، می‌توانید در قسمت تست درایو ثبت نام کنید تا شما هم این تجربه‌ی لذت بخش را بچشید.



وزن دوچرخه

وزن دوچرخه نیز باید در اولویت‌های اصلی شما قرار گیرد، زیرا تعیین می‌کند که در حین سواری چه مقدار باید تلاش بکنید. وقتی با یک دوچرخه سنگین سواری می‌کنید، عضلات و تاندون‌های شما بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ویژه در هنگام سواری در سربالایی ها. از سوی دیگر، مدل‌های سبک‌تر نیاز به تلاش کمتری دارند. با این وجود، دوچرخه‌های سنگین‌تر معمولاً با باتری و موتوری قوی‌تر همراه هستند.


قطعات با کیفیت



دوچرخه برقی ایده‌آل برای شما نیز بستگی به کیفیت ساخت اجزای آن دارد. به عنوان مثال، ترمزهای دیسک هیدرولیک برای دوچرخه‌های با سرعت بالا بسیار حیاتی هستند و به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ایمنی توقف کنید ولی قیمت بالایی دارند. ویژگی‌های دیگری که باید در نظر گرفته شود شامل کیفیت بدنه است که بدنه آلومینیوم از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است و همچنین بدنه های دوچرخه ساخته شده از فیبر کربن بسیار سبکتر و مستحکم هستند ولی دارای قیمت بالایی هستند، سیستم انتقال قدرت با کیفیت، سیستم تعلیقی که ضربه‌های ممکن در جاده را جذب کند و تایرهای با عملکرد بالا هستند.

بعضی از سازندگان دوچرخه برقی، اجزایی چون چراغ‌های جلو و عقب، نمایشگرهای LCD، سنسور سنجش قدرت، سنسورهای چرخ، نرم افزار های یکپارچه و گزینه‌ی باتری جداشدنی را در اختیار می‌گذارند. دوچرخه های برقی آدوا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ویژگیی هایی مثل نمایشگرLCD، سنسور گشتاور سنج، موتور گیربکس دار و هوشمند را دارند. البته لازم است که بگوییم در بخش نرم افزاری گروه آدوا در حال توسعه یک اپلیکیشن یکپارچه هستیم که قرار است جایگزین نمایشگر شود و آپشن های مناسب و کاربردیی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین با حذف شدن نمایشگر و قرار گرفتن یک قاب نگهدارنده گوشی موبایل، دیگر دوچرخه برقی شما در هنگامی که در کنار خیابان قفل است، مورد جلب توجه سارقین قرار نمی‌گیرد و امنیت بیشتری را ایجاد می‌کند.


دوچرخه برقی ایده‌آل خودتان را بخرید

دوچرخه‌های برقی ایده‌آل برای افزایش لذت دوچرخه‌سواری هستند، زیرا به شما امکان پیشروی در مسیر های با شب بالا را با قدرت اضافی می‌دهند و توانایی سواری در مسافت‌های بیشتر را نسبت به قبل فراهم می‌آورند. خرید دوچرخه برقی جاده‌ای ایده‌آل شما بستگی به این دارد که آیا قصد دارید از آن برای رفتن به مسیر های کوهستانی، رفت و آمد به محل کار، یا سواری‌های عادی در میان مناظر زیبا داشته باشید. اما با افزایش تعداد تولیدکنندگان و مدل‌های جدید، اکنون یک دوچرخه برقی جاده‌ای برای همه وجود دارد. متناسب با نیاز خودتان می‌توانید دوچرخه برقی مخصوص خودتان را انتخاب کنید و برای این کار فقط کافیست که از سایت آدوا دیدن کنید .

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت توسعه قوای محرکه دینا است.

طراحی و توسعه توسط شرکت سورا