آخرین مطالب

طراحی سایت سورا - راهنمایی شما برای استفاده از سطوح سیستم پدال کمکی
راهنمایی شما برای استفاده از سطوح سیستم پدال کمکی
طراحی سایت سورا - ۱۱ ارتقای مقرون به صرفه برای دوچرخه برقی شما
۱۱ ارتقای مقرون به صرفه برای دوچرخه برقی شما
طراحی سایت سورا - دوچرخه سواری ایمن در هوای بارانی
دوچرخه سواری ایمن در هوای بارانی
طراحی سایت سورا - چقدر اندازه چرخ در دوچرخه‌های برقی مهم است؟
چقدر اندازه چرخ در دوچرخه‌های برقی مهم است؟
طراحی سایت سورا - نکات مهم برای رکاب زدن در برف و نگهداری از دوچرخه برقی در زمستان
نکات مهم برای رکاب زدن در برف و نگهداری از دوچرخه برقی در زمستان
طراحی سایت سورا - بررسی دقیق سنسورهای کادانس (سرعت سنج) و گشتاور در دوچرخه‌های برقی
بررسی دقیق سنسورهای کادانس (سرعت سنج) و گشتاور در دوچرخه‌های برقی
طراحی سایت سورا - آشنایی با باتری دوچرخه برقی : ولت، وات و آمپر-ساعت
آشنایی با باتری دوچرخه برقی : ولت، وات و آمپر-ساعت
طراحی سایت سورا - آشنایی با دوچرخه برقی : از اصول اولیه تا مزایا
آشنایی با دوچرخه برقی : از اصول اولیه تا مزایا
طراحی سایت سورا - شست و شوی صحیح دوچرخه برقی
شست و شوی صحیح دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - دوچرخه مید-درایو یا هاب-درایو : مزایا و معایب
دوچرخه مید-درایو یا هاب-درایو : مزایا و معایب
طراحی سایت سورا - ۱۶ لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه برقی
۱۶ لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - ظهور دوچرخه های برقی تسمه ای: مزایا و معایب
ظهور دوچرخه های برقی تسمه ای: مزایا و معایب
طراحی سایت سورا - نگاهی نزدیک تر به باتری دوچرخه برقی
نگاهی نزدیک تر به باتری دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - ۱۰ نکته مفید برای خرید یک دوچرخه برقی
۱۰ نکته مفید برای خرید یک دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - ایمنی بیشتر برای راندن دوچرخه برقی
ایمنی بیشتر برای راندن دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - باتری دوچرخه برقی با پدال زدن شارژ میشه ؟
باتری دوچرخه برقی با پدال زدن شارژ میشه ؟
طراحی سایت سورا - چطور یک دوچرخه برقی انتخاب کنیم
چطور یک دوچرخه برقی انتخاب کنیم
طراحی سایت سورا - دوچرخه برقی بخریم یا ماشین ؟
دوچرخه برقی بخریم یا ماشین ؟
طراحی سایت سورا - چرا دوچرخه های برقی گران هستند
چرا دوچرخه های برقی گران هستند
طراحی سایت سورا - مشکلات دوچرخه برقی ارزان
مشکلات دوچرخه برقی ارزان
طراحی سایت سورا - ۱۰ تا از فواید دوچرخه برقی
۱۰ تا از فواید دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - بهینه ترین راه های استفاده از دوچرخه برقی
بهینه ترین راه های استفاده از دوچرخه برقی
طراحی سایت سورا - چه چیزهایی را هنگام خرید دوچرخه برقی در نظر بگیریم
چه چیزهایی را هنگام خرید دوچرخه برقی در نظر بگیریم
طراحی سایت سورا - چگونه طول عمر باتری دوچرخه برقی  خود را افزایش دهیم
چگونه طول عمر باتری دوچرخه برقی خود را افزایش دهیم
طراحی سایت سورا - چرا شما یک دوچرخه برقی خیلی سریع نمی‌خواهید ؟
چرا شما یک دوچرخه برقی خیلی سریع نمی‌خواهید ؟
طراحی سایت سورا - دوچرخه مناسب برای بانوان
دوچرخه مناسب برای بانوان
طراحی سایت سورا - مزیت دوچرخه برقی در دنیای مدرن
مزیت دوچرخه برقی در دنیای مدرن
طراحی سایت سورا -  دوچرخه برقی | از تولد تا امروز
دوچرخه برقی | از تولد تا امروز

برچسب ها

نکات مهم برای رکاب زدن در برف و نگهداری از دوچرخه برقی در زمستان

نکات مهم برای رکاب زدن در برف و نگهداری از دوچرخه برقی در زمستان

امیر تهرانی

26 آذر 1403 22:23

نکات مهم برای رکاب زدن در برف و نگهداری از دوچرخه برقی در زمستان

اگر قصد دارید دوچرخه برقی خود را در برف برانید، خیلی مهمه که آماده باشید. در این سری از مقالات آدوا نکات برتری را برای ایمن و مطمئن نگه داشتن سفر زمستانی شما آورده‌ایم.

 

برای بسیاری از دوچرخه‌سواران برقی، شروع زمستان به معنای پایان دوچرخه‌سواری یا حداقل کاهش چشمگیر زمان سواری است. زمستان همچنین خطرات بیشتری را برای دوچرخه‌سوارانی که در تمام طول سال رکاب می‌زنند به همراه دارد، به‌ویژه برای کسانی که با شرایط یخ‌زده زمستانی آشنا نیستند.

اگر قصد دارید دوچرخه برقی خود را در طول زمستان نگهداری کنید، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا در صورت تصمیم به دوچرخه‌سواری در زمستان، به‌ویژه روی برف و یخ، ایمن بمانید.

 

در نظر داشته باشید که مدتی از دوچرخه‌سواری فاصله بگیرید

اول از همه، اگر امکان دارد، دوچرخه‌سواری نکنید.

برف، با تمام زیبایی‌اش، در اصل شکلی زیبا از یخ است و باید با آن به همین صورت برخورد کرد. دوچرخه‌سواری در برف تحت اکثر شرایط، به‌ویژه در شهرها، بسیار خطرناک است. حتی اگر تجهیزات کامل داشته باشید و با احتیاط رکاب بزنید، خطر لیز خوردن یا برخورد، به‌ویژه با وسایل نقلیه یا موانع، در برف بسیار بیشتر است.

شرایط دوچرخه‌سواری می‌تواند از یخ سیاه خطرناک و گل‌ولایی که لای چرخ ها گیر می‌کند تا شرایط نسبتاً مناسب، در صورتی که برف "خشک" باشد و چندین سانتی‌متر روی هم انباشته شده باشد، متفاوت باشد. برف نرم و پودری می‌تواند (نه همیشه) در صورت حادثه، فرودی نرم فراهم کند.

 

خطرات پنهانی در برف وجود دارد

برف خطراتی را نیز پنهان می‌کند، از جمله آسفالت شکسته، سطوح زیرین یخ‌زده، سنگ‌ها و سایر موانعی که نمی‌توانید ببینید و نمی‌خواهید با آنها برخورد کنید، رویشان بیفتید یا گرفتارشان شوید. اگر دما نزدیک به نقطه انجماد است و برف می‌بارد و شما از یک دوچرخه برقی با لاستیک‌های پهن استفاده نمی‌کنید و کلاه ایمنی هم ندارید، بهتر است از زیبایی زمستان با پیاده‌روی یا استفاده از یک وسیله نقلیه چهارچرخ لذت ببرید.

 

طبیعتاً، نگهداری دوچرخه برای زمستان همیشه گزینه‌ای ممکن نیست. ممکن است مجبور باشید برای رفت‌وآمد به محل کار در برف دوچرخه‌سواری کنید. شاید دوچرخه تنها وسیله حمل‌ونقل شما باشد و خطر گیر افتادن ناگهانی در بارش برف وجود داشته باشد.

حتی اگر فقط می‌خواهید برای تفریح در برف دوچرخه‌سواری کنید (مثل خودم!)، این اقدامات را انجام دهید تا سواری شما تا حد ممکن ایمن باشد.

 

لباس‌های مناسب زمستانی و یک کلاه ایمنی کامل که تمام صورتتان را می‌گیرد بپوشید

بدون شک، باید لباس مناسب سرما بپوشید، اما اولویت اصلی شما باید یک کلاه ایمنی خوب باشد. اکثر کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری عملکرد مناسبی دارند، اما سعی کنید از کلاه ایمنی استفاده کنید که بیشترین پوشش را فراهم کند، از جمله کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری تمام‌صورت یا حتی کلاه‌های ایمنی موتورسیکلت، که نه تنها از سر و صورت شما محافظت می‌کنند، بلکه شما را گرم‌تر نیز نگه می‌دارند.

احتمال زمین خوردن هنگام دوچرخه‌سواری در برف بسیار بیشتر از سواری روی زمین خشک است، صرف‌نظر از اینکه چه نوع برفی باشد یا از چه نوع دوچرخه برقی استفاده کنید. برف در واقع یخی زیباست و اغلب ممکن است لایه‌ای نازک از یخ زیر برف روی سطوح آسفالت‌شده تشکیل شود که احتمال افتادن ناگهانی را افزایش می‌دهد. از سر خودتون محافظ کنید.

همچنین، در حالی که دستکش‌های گرم ضروری هستند، اگر متوجه شدید که باید اغلب در برف (یا فقط در سرما) دوچرخه‌سواری کنید، به دستکش‌های حرارتی المنت دار که برای کوه نوردی یا موتورسیکلت هستند فکر کنید. این دستکش‌ها ارزش خرید دارند و با یک بار شارژ کامل، چندین ساعت دوام خواهند داشت.


دوچرخه برقی خود را برای شرایط زمستانی آماده کنید

اگر یک دوچرخه با لاستیک‌های پهن ۴ اینچی دارید، این بهترین نوع دوچرخه برای داشتن کشش مناسب در برف است، به‌جز دوچرخه‌هایی که لاستیک‌های مخصوص برف با میخ دارند. فشار لاستیک‌ها را به حدود ۸ تا ۱۰ psi کاهش دهید تا چسبندگی بهتری داشته باشید، یا حتی کمتر اگر وزن سبکی دارید.

فشار باد لاستیک‌ها را امتحان کنید؛ تنظیمات مختلف ممکن است در شرایط متفاوت بهتر عمل کنند، اما به طور کلی فشار کمتر نتیجه بهتری خواهد داشت.

اگر از دوچرخه برقی با لاستیک‌های عاج‌دار شبیه به دوچرخه کوهستان یا "لاستیک‌های شهری" با آج سبک استفاده می‌کنید، کشش کمتری خواهید داشت. برف می‌تواند در آج این نوع لاستیک‌ها جمع شود و چسبندگی مؤثر آن‌ها را روی جاده‌ای که از قبل هم لغزنده است، کاهش دهد.

کاهش فشار لاستیک‌ها تا حدی کمک می‌کند، اما اگر دوچرخه برقی شما لاستیک‌های نازک مخصوص جاده دارد، بهتر است از دوچرخه‌سواری صرف‌نظر کنید.

باتری دوچرخه برقی خود را گرم نگه دارید

انتظارش را داشته باشید که اگر باتری دوچرخه برقی شما سرد شود، برد آن کمی کاهش یابد، زیرا باتری‌های لیتیوم-یونی در دمای گرم بهتر عمل می‌کنند. دمای ایده‌آل آن‌ها بالای ۱۰ درجه سانتیگراد و زیر ۳۲ درجه سانتیگراد است.

برای حداکثر برد باتری در زمستان، در صورت امکان، باتری را جدا کرده و در مکانی گرم مانند خانه خود نگهداری و شارژ کنید. زمانی که باتری در معرض سرما قرار گیرد، مصرف انرژی موتور می‌تواند تا حدی باتری را گرم نگه دارد.

اگر به‌طور تصادفی باتری را روی دوچرخه برقی خود رها کنید و برای مدت طولانی در دمای زیر صفر قرار گیرد، باتری یا کل دوچرخه را به داخل خانه بیاورید و اجازه دهید تا با دمای اتاق گرم شود. این فرآیند ممکن است چندین ساعت یا حتی یک شب کامل طول بکشد، زیرا باتری‌ها از مواد متراکم تشکیل شده‌اند.

هرگز باتری را روی بخاری یا نزدیک آن قرار ندهید، زیرا ممکن است بیش از حد گرم شود و خطر آتش‌سوزی ایجاد کند. همچنین، زمانی که باتری بسیار سرد است، سعی نکنید آن را شارژ کنید، زیرا ممکن است به باتری آسیب برساند یا بر میزان شارژی که در آینده می‌تواند دریافت کند تأثیر بگذارد. ابتدا اجازه دهید چندین ساعت یا یک شب کامل گرم شود.

با باتری مانند یک بچه گربه یا هر نوع وسایل الکترونیکی حساس رفتار کنید: با دقت از آن مراقبت کنید.

 

با دوچرخه برقی خود ایمن تر در برف برانید

هنوز مشتاق دوچرخه‌سواری در برف هستید؟ اول از همه، سرعت خود را کاهش دهید. خیلی کاهش دهید.

بدن ما می‌تواند بیشتر ضربه‌ها را با سرعتی تا ۱۶ کیلومتر بر ساعت (البته اگر اشیای تیز و برنده دخیل نباشند) بدون آسیب جدی تحمل کند، بنابراین سعی کنید حداکثر سرعت خود را در برف به ۱۶ کیلومتر بر ساعت محدود کنید. دوباره یادآوری می‌کنم که برف بسیاری از موانع را پنهان می‌کند و معمولاً روی لایه‌ای از یخ قرار دارد، به‌ویژه اگر زمین قبل از شروع بارش برف مرطوب بوده باشد.

سعی در انجام پیچ‌های سریع در برف ایده خوبی نیست. با آرامش حرکت کنید، به‌آرامی بپیچید و برای پایداری بیشتر، هنگام پیچیدن یک پا را روی زمین قرار دهید، فقط برای احتیاط. تا حد امکان از ترمز عقب برای کاهش سرعت استفاده کنید، زیرا لیز خوردن لاستیک عقب کنترل‌پذیرتر است.

با احتیاط از دسته گاز استفاده کنید

اگر دوچرخه برقی شما دسته گاز دارد، با احتیاط و به مقدار کم از آن استفاده کنید. اگر فقط پدال کمکی دارید، روی کمترین سطح تنظیم کنید. یادتان باشد، مشکل اصلی سرعت نیست، بلکه توقف‌های ناگهانی و برخوردها هستند که خطرناک‌اند.

از جاده‌های اصلی دوری کنید

اگر ممکن است، از جاده‌های اصلی با تردد خودروها دوری کنید، حتی اگر مسیرهای مخصوص دوچرخه داشته باشند. این کار برای کسانی که رفت‌وآمد روزانه دارند شاید سخت باشد، اما اگر مسیر جایگزینی دارید، از آن استفاده کنید، حتی اگر کمی کندتر باشد.

زمین خوردن تنها با دوچرخه خیلی قابل تحمل‌تر است تا برخورد با یک ماشین یا کامیونی که روی خیابان یخ‌زده از کنترل خارج شده است.


در شرایط زمستانی دوچرخه‌سواری را تمرین کنید

اگر فقط برای تفریح قصد دارید در برف دوچرخه‌سواری کنید، به نکات گفته‌شده توجه کنید. با این حال، دوچرخه‌سواری تفریحی در برف به شما فرصتی می‌دهد تا بهتر بفهمید که دوچرخه برقی‌تان روی سطوح لغزنده چگونه عمل می‌کند، آن هم در محیطی که تا حد زیادی کنترل‌شده.

گاز و ترمز عقب را امتحان کنید، کمی چرخ عقب را سر بدهید و سپس دوباره آن را تحت کنترل درآورید. این کار باعث می‌شود اگر چنین اتفاقی ناگهانی رخ دهد، حداقل تجربه‌ای برای واکنش مناسب داشته باشید.

با ترمز جلو بسیار محتاط باشید (یا اگر امکان دارد اصلاً از آن استفاده نکنید). این ترمز می‌تواند ناگهان روی برف و یخ قفل شود و در کسری از ثانیه شما را به زمین بیندازد. از لاستیک جلو تا حد امکان برای حفظ کشش استفاده کنید و اگر نیاز بود برای پایداری یکی دو پا روی زمین بگذارید، هیچ اشکالی ندارد.

دوچرخه برقی خود را از یخ و برف تمیز نگه دارید

بعد از دوچرخه‌سواری، برف روی دوچرخه برقی خود را تا حد ممکن با استفاده از یک جارو یا برس نرم پاک کنید و سپس با حوله آن را خشک کنید. زیرا برف (یا یخ) که در گوشه و کنار دوچرخه ذوب می‌شود، می‌تواند باعث خوردگی و زنگ‌زدگی شود.

اگرچه خیلی احتمالش کم است که برف یا یخ به سیستم‌های الکتریکی دوچرخه برقی آسیب برساند، زیرا این سیستم‌ها معمولاً در برابر باران عایق‌بندی شده‌اند، اما ضدآب برای غوطه‌وری کامل نیستند. بنابراین، بهتر است تا حد امکان برف و رطوبت را از دوچرخه گران‌قیمت خود پاک کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید.

تمیز کردن بعد از دوچرخه‌سواری همچنین فرصت خوبی است تا مشکلات یا نیازهای تعمیر و نگهداری را بررسی کنید.

دوچرخه برقی خود را برای شرایط زمستانی به‌درستی نگهداری کنید

اگر قصد دارید دوچرخه خود را برای زمستان کنار بگذارید، توجه داشته باشید که دوچرخه‌های برقی نیاز به آمادگی بیشتری نسبت به دوچرخه‌های معمولی دارند. باتری دوچرخه برقی هم گران است و هم حساس، بنابراین هنگام کنار گذاشتن دوچرخه، حتماً این نکات مربوط به باتری را رعایت کنید.

 

دوچرخه برقی خود را در مکانی محافظت‌شده نگهداری کنید

ابتدا، دوچرخه خود را در مکانی تا حد ممکن محافظت‌شده، مانند داخل خانه، اتاق زیرشیروانی یا پارکینگ و دور از رطوبت نگهداری کنید. قبل از نگه‌داری، دوچرخه را تمیز و خشک کنید و در صورت داشتن زنجیر، آن را روغن‌کاری کنید.

اگر محل نگهداری شما دمایی کمتر از ۵ درجه سانتیگراد دارد، باتری را (در صورت امکان) جدا کنید. آن را جداگانه در مکانی گرم‌تر، اما نه خیلی گرم (مانند کنار بخاری)، نگهداری کنید.

باتری را با شارژ کامل نگهداری نکنید

نظرها در مورد میزان شارژی که باتری دوچرخه برقی باید هنگام نگهداری داشته باشد، متفاوت است، اما بیشتر کارشناسان باتری توافق دارند که نباید یک باتری لیتیوم-یونی را با شارژ کامل نگهداری کنید. این کار می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد و همچنین ممکن است توانایی ذخیره‌سازی آن در آینده را مختل کند.

باتری‌های لیتیوم-یونی برای مدت طولانی با شارژ کامل، مانند باتری‌های قلیایی (AA و غیره) یا سرب-اسید (باتری خودرو)، طراحی نشده‌اند. علاوه بر این، یک باتری با شارژ کامل حاوی انرژی زیادی است و اگر در حین نگهداری سوراخ شود، می‌تواند خطر آتش‌سوزی ایجاد کند. بنابراین، آن را در مکانی امن و محافظت‌شده نگه دارید.

به طور کلی، کارشناسان باتری توصیه می‌کنند باتری‌های بزرگ، مانند باتری‌های دوچرخه برقی، را با یک شارژ جزئی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نگهداری کنید. در این سطح، باتری می‌تواند برای مدت طولانی (حداقل چندین ماه) بدون اثرات منفی در حالت "ثبات" باقی بماند، اما به آرامی مقداری از انرژی خود را از دست خواهد داد.

آنچه نباید انجام دهید، این است که باتری را در حالت کاملاً تخلیه شده یا نزدیک به آن نگهداری کنید، یا اجازه دهید در حین نگهداری به سطح شارژ بسیار پایینی برسد. معمولاً اگر یک باتری لیتیوم-یونی بزرگ برای مدت طولانی (بیش از یک هفته) بیش از حد تخلیه شود، ممکن است غیرقابل بازیابی شود یا دیگر نتواند به‌خوبی شارژ بگیرد (اصطلاحا باتری می‌خوابد). همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تعویض باتری دوچرخه برقی هزینه بسیار بالایی دارد.

باتری خود را ماهانه بررسی کنید

یک یادآور در گوشی خود تنظیم کنید تا هر ماه وضعیت باتری را بررسی کنید. باتری را دوباره روی دوچرخه برقی نصب کرده و آن را روشن کنید تا سطح شارژ را بررسی کنید. برخی دوچرخه‌ها میزان شارژ را به درصد نمایش می‌دهند، بنابراین سعی کنید شارژ را بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

اگر نیاز به اضافه کردن شارژ بود، از یک تایمر استفاده کنید تا از شارژ کامل جلوگیری شود. برخی اپلیکیشن‌های دوچرخه برقی نیز امکان محدود کردن میزان شارژ باتری را فراهم می‌کنند. اگر دوچرخه شما فقط نمایشگر سطح شارژ باتری دارد، سطح شارژ بین نصف تا سه‌چهارم، مقدار مناسبی است.

اگر به اشتباه باتری را کاملاً شارژ کردید، سعی کنید با بیشترین سطح کمک یا استفاده سنگین از گاز مقداری از شارژ را مصرف کنید. سپس مراحل نگهداری ذکر شده را تکرار کنید.

برخی باتری‌های دوچرخه برقی دارای پورت‌های USB برای شارژ دستگاه‌ها هستند که می‌توانید از این طریق شارژ باتری را کاهش دهید. هرگز باتری را باز نکنید یا چیزی را مستقیماً به پایانه‌های باتری متصل نکنید. این کار می‌تواند به باتری آسیب برساند، باعث آتش‌سوزی شود، یا حتی خطر برق‌گرفتگی داشته باشد.

اگر بتوانید حدود ۳۰ دقیقه با دوچرخه خود رکاب بزنید، وضعیت باتری مناسب خواهد بود.

به‌طور منظم به تعمیر و نگهداری دوچرخه برقی خود اهمیت بدید

در طول زمستان، لاستیک‌های دوچرخه به‌تدریج هوا از دست می‌دهند و باتری نیز مقداری از شارژ خود را از دست خواهد داد؛ این یک امر طبیعی است.

بسته به نوع دوچرخه برقی، بهتر است پیش از نگهداری، بخش‌هایی مانند شانژمان دنده و زنجیر را روغن‌کاری کنید و این کار را دوباره در بهار انجام دهید. برای دوچرخه‌هایی که از تسمه‌های کربنی استفاده می‌کنند، نیازی به روغن‌کاری نیست؛ در واقع این کار می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

با رعایت این مراحل، زمانی که هوای گرم (یا حداقل نسبتاً گرم) فرا برسد، شما و دوچرخه برقی‌تان آماده سواری خواهید بود. فقط فراموش نکنید که یک بازرسی کلی انجام دهید؛ مواردی مانند محکم بودن محور چرخ‌ها، موقعیت فرمان، فشار باد لاستیک‌ها، ارتفاع زین، و عملکرد چراغ‌های جلو و عقب را بررسی کنید.

 

بهترین نوع دوچرخه برقی برای سواری در برف چیست؟

اگر هنوز دوچرخه برقی ندارید و می‌خواهید یکی برای سواری در برف تهیه کنید، دوچرخه برقی با لاستیک‌های پهن بهترین گزینه است.

این لاستیک‌های بزرگ، که معمولاً آج‌های بزرگ دارند، بهترین انتخاب برای ایجاد کشش، سواری نرم و عبور از موانع کوچک پنهان در برف هستند. سطح تماس بزرگ این لاستیک‌ها به بسیاری از دوچرخه‌های لاستیک پهن اجازه می‌دهد تا کمی روی برف شناور شوند، جایی که کشش بهینه است (حداقل برای شرایط برفی).

معمولاً، دوچرخه‌های برقی با موتورهای میانی نسبت به دوچرخه‌های با موتور توپی مزیت گشتاور بیشتری دارند، اما دوچرخه‌های برقی با موتورهای توپی (چرخ‌دنده داخلی) تقریباً قدرت مشابهی دارند، بنابراین انتخاب هر یک از آن‌ها گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

همچنین، همیشه هنگام دوچرخه‌سواری در برف از یک کلاه ایمنی مناسب دوچرخه یا موتورسیکلت استفاده کنید. توصیه ما این است که در هر شرایط آب‌وهوایی، به‌ویژه در برف یا سطوح لغزنده، از کلاه ایمنی استفاده کنید. آسیب‌های سر می‌توانند فلج‌کننده، پایان‌دهنده به حرفه کاری و حتی مرگبار باشند. از خودتان محافظت کنید تا بتوانید در یک روز برفی دیگر با دوچرخه‌تان لذت ببرید.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت توسعه قوای محرکه دینا است.

طراحی و توسعه توسط شرکت سورا