۱۶ لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه برقی

۱۶ لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه برقی

امیر تهرانی

26 شهریور 1403 19:39

۱۶ لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه برقی

با افزایش محبوبیت دوچرخه‌های برقی، بازار لوازم جانبی دوچرخه‌های برقی نیز رشد کرده است. در این سری از مجله آدوا لیستی از ۱۵ لوازم جانبی ضروری برای هر دوچرخه‌سوار برای شما آماده کردیم.

 

چه یک دوچرخه‌سوار تازه‌کار باشید و چه یک دوچرخه‌سوار با تجربه، داشتن لوازم جانبی مناسب می‌تواند تجربه دوچرخه‌سواری شما را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

با رایج‌تر شدن دوچرخه‌های برقی، بازار لوازم جانبی مکمل آن ها نیز گسترش یافته است. کدام یک از این گجت‌ها و وسایل ارزش وقت و پول شما را دارند؟

در ادامه، مهم‌ترین لوازم جانبی برای یک دوچرخه‌سواری لذت‌بخش را معرفی می‌کنیم.

 

لوازم جانبی مربوط به ایمنی

ما همیشه ایمنی را در اولویت قرار می‌دهیم، به همین دلیل این لوازم جانبی دوچرخه‌های برقی برای هر دوچرخه‌سواری ضروری هستند.

 

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی بارها و بارها از آسیب‌های مغزی و صورت جلوگیری می‌کند و حتی می‌تواند جان افراد را نجات دهد. برای کمک به حفظ ایمنی مصرف‌کنندگان، برخی از ایالت‌های آمریکا و کشور های اروپایی قوانین استفاده از کلاه ایمنی دارند. حتی اگر کشور شما استفاده از کلاه ایمنی را الزامی نکرده باشد، ما همچنان توصیه می‌کنیم از آن استفاده کنید.

می‌توانید سبک‌های مختلف کلاه ایمنی را برای نیازهای مختلف دوچرخه‌سواری تهیه کنید. به عنوان مثال، کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌های کوهستان معمولاً دارای نقاب هستند تا از ورود آلودگی به چشمان دوچرخه‌سوار جلوگیری کنند، در حالی که کلاه‌های ایمنی برای دوچرخه‌سواری شهری سبک‌تر هستند.

 

 

چراغ ها

دید خوب به جلوگیری از تصادفات کمک می‌کند و مانع برخورد شما با دیگر دوچرخه‌سواران، عابران پیاده یا رانندگان می‌شود. اطمینان حاصل کنید که دوچرخه برقی شما به چراغ‌های جلو مجهز باشد تا دید شما در تاریکی بهبود یابد.

انواع چراغ‌های عقب (مدل های عمودی، افقی یا دایره ای و بیضوی) نیز ضروری هستند و باعث می‌شوند تا افرادی که پشت سر شما هستند، راحت‌تر شما را ببینند. بازتاب‌دهنده‌ها (مثل برچسب های شب رنگ) در پشت دوچرخه نیز می‌توانند کمک کنند. اگر دوچرخه شما به چراغ‌های یکپارچه مجهز نیست، می‌توانید مجموعه چراغ‌های دوچرخه تهیه کنید و آن‌ها را به قسمت‌هایی مانند ترکب‌بند عقب یا میله زین نصب کنید.

 

آینه بغل

آینه‌ها نیز ابزارهای مفیدی برای افزایش دید هستند. هنگامی که آینه‌های جانبی یا عقب را به دسته‌های دوچرخه‌تان متصل می‌کنید، می‌توانید به سرعت به آن‌ها نگاه کنید تا ببینید چه کسی پشت سر شماست. این روش بسیار ایمن‌تر از چرخاندن کل سر و بدن است.

می‌توانید آینه‌های جداگانه‌ای برای دوچرخه خود بخرید. این آینه‌ها معمولاً دارای بازوی انعطاف‌پذیری هستند که به شما اجازه می‌دهد موقعیت آن‌ها را تنظیم کنید. این آینه‌ها را به دسته‌های فرمان دوچرخه متصل می‌کنید.

 

کیت تعمیر

حتی اگر در یک دوچرخه برقی با کیفیت بالا مثل دوچرخه های برقی آدوا سرمایه‌گذاری کرده و به طور منظم آن را نگهداری کنید، احتمال بروز مشکلات فنی وجود دارد. یک کیت تعمیر می‌تواند شما را نجات دهد و اطمینان حاصل کند که گرفتار نمی‌شوید. به عنوان مثال، یک پنچرگیر تایر می‌تواند به شما کمک کند تا یک تایر پنچر شده را درست کنید تا بتوانید در موقعیت مناسب تر آن را تعویض کنید.

یک کیت تعمیر دوچرخه ممکن است شامل پنچرگیر تایر، انواع آچار، اهرم تایر، انبردست و دیگر ابزارها باشد. بسیاری از فروشگاه‌های دوچرخه کیت‌های تعمیر آماده‌ای را می‌فروشند که همه چیزهایی را که نیاز دارید، دارند. سعی کنید با شناخت کامل دوچرخه خود بتوانید متوجه شوید که چگونه می‌توانید با تعمیرات دوچرخه خود در هزینه ها صرفه‌جویی کنید.

 

لوازم جانبی کاربردی

دوچرخه‌سواری روزانه خود را با افزودن این لوازم جانبی کاربردی، مفیدتر کنید.


قفل


یک دوچرخه برقی به طور کلی حداقل حدود ۵۰ میلیون تومان (در تیر ماه ۱۴۰۳) هزینه می‌برد (معمولاً بیشتر). برای حفاظت از سرمایه‌گذاری مالی خود، یک قفل محکم تهیه کنید. با این کار می‌توانید از دزدیده شدن دوچرخه خود جلوگیری کنید و موقع پارک کردن آن کنار خیابان احساس آرامش داشته باشید.

قفل‌های معمول بازار شامل قفل های تسمه ای یا زنجیری می‌شوند که توصیه می‌کنیم از قفل های تسمه ای که اکثرا روکش پلاستیکی دارند استفاده کنید تا به بدنه دوچرخه شما آسیب نرساند. قفل‌های تاشو گزینه مناسبی هستند اگر می‌خواهید قفل دوچرخه شما فضای زیادی را اشغال نکند.

 

کیف، سبد و ترک‌بند

وقتی که دوچرخه سواری می‌کنید، احتمالا فقط شما نیستید که روی دوچرخه‌تان هستید و با خودتان اقلام دیگری را به همراه دارید. اگر برای این کار نیاز به کوله پشتی برای مدرسه یا دانشگاه، کیف ورزشی یا کیسه خرید از فروشگاه داشته باشید، سبد جلوی دوچرخه، کیف های صندلی یا بدنه دوچرخه و کیف های خورجینی که روی ترک‌بنده دوچرخه وصل می‌شوند حمل این اقلام را برایتان راحت تر می‌کنند.

کیف های خورجینی برای استفاده روزمره بسیار کاربردی و مفید هستند. این نوع کیف ها که بر روی ترک‌بند عقب دوچرخه وصل می‌شوند، فضای زیاد و مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید در قسمت جلوی دوچرخه خود فضای ذخیره سازی داشته باشید، بهتر است که یک سبد در جلوی دوچرخه خود در نظر داشته باشید.

 

سپر و گلگیر

گلگیرها پوشش‌های جزئی هستند که روی تایرهای دوچرخه قرار می‌گیرند و  از کثیف شدن بدنه دوچرخه در برابر باران، گل و خاک محافظت می‌کنند. آن‌ها همچنین از پاشیدن گل و لای به دوچرخه‌سوار هنگام عبور از زمین‌های گلی و خاکی جلوگیری می‌کنند. اگر روزانه با دوچرخه به محل کار می‌روید، گلگیرها ضروری هستند.

گلگیرها و سپر ها می‌توانند از مواد مختلفی مانند پلاستیک و فلز ساخته شوند. برخی از انواع آن‌ها با گیره‌ها و تسمه‌های لاستیکی نصب می‌شوند. سایر گلگیرها نیاز به اتصال به دوچرخه از طریق پیچ و مهره دارند.

 

گریپ فرمان

آیا تا به حال شده بعد از یک دوچرخه‌سواری طولانی به مقصد برسید و متوجه شوید که دستانتان تاول زده و خونریزی می‌کنند؟ آخ! دستگیره‌های فرمان راه‌حل این مشکل هستند و راحتی به دست گرفتن فرمان دوچرخه را به روش‌های مختلفی بهبود می‌بخشند.

دستگیره‌های ارگونومیک بر روی ایجاد یک دستگیره راحت‌تر تمرکز دارند. دستگیره‌های کششی دارای شیارهایی هستند که باعث می‌شوند گرفتن فرمان محکم‌تر باشد - مخصوص افرادی که کف دست هایشان عرق می‌کند. همچنین دستگیره‌هایی وجود دارند که در انتهای آنها نیز دستگیره عمودی دیگری قرار گرفته که در بازار ایران اصطلاحا به آن ها دستگیره شاخ دار گفته می‌شود که درواقع برای کاهش خستگی در دوچرخه‌سواری‌های طولانی طراحی شده‌اند.

 

پوشش دوچرخه (کاور)

یک پوشش دوچرخه روی دوچرخه شما قرار می‌گیرد و در برابر مواردی مثل باد و باران، پاشش گل و برف محافظت می‌کند. این پوشش دوچرخه را تمیز نگه می‌دارد. جنس موادی که معمولا برای پوشش‌های دوچرخه هستند شامل نایلون، چرم مصنوعی و کرباس ( نوعی پارچه بادوام و ضد آب ) می‌شوند.

پوشش‌های دوچرخه برای فضای باز بر مقاومت در برابر تاثیرات آب و هوا تمرکز دارند، در حالی که پوشش‌های دوچرخه برای فضای داخلی بیشتر بر حفاظت در برابر گرد و غبار و ذرات خاک تمرکز دارند. اگر به طور منظم دوچرخه خود را در فضای باز نگه می‌دارید، به دنبال یک پوشش دوچرخه ضد آب و مقاوم باشید.

 

لوازم جانبی تاثیرگذار بر عملکرد

می‌خواید سطح عملکرد دوچرخه برقی خودتون رو ارتقا بدید؟ به این محصولاتی که در ادامه بهتون میگیم توجه کنید.

تایر و تویوب

تایرهای مختلف دوچرخه برای انواع مختلف دوچرخه‌سواری ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، تایرهای دوچرخه‌های مسابقه‌ای بسیار باریک هستند تا اصطکاک با سطح جاده را کاهش داده و سرعت را بهبود بخشند. در مقابل، تایرهای دوچرخه‌های کوهستان پهن و مقاوم در برابر پنچر شدن هستند تا بتوانند در زمین‌های سخت با سنگ‌ها، چوب‌ها و موارد دیگر مقابله کنند. تایرهای خود را بسته به هدفتان انتخاب کنید.

تویوب حلقه‌هایی لاستیکی هستند که داخل تایر را تشکیل می‌دهند. آن‌ها به عنوان تویوب‌های داخلی نیز شناخته می‌شوند. مطمئن شوید که اندازه تویوب داخلی شما با اندازه و عرض چرخ دوچرخه مطابقت دارد. به عنوان مثال، تایرهای دوچرخه‌های شهری بر حسب اینچ اندازه‌گیری می‌شوند، مانند 26، 27.5 یا 29 اینچ.

 

پدال ها

پدال‌های مختلف دوچرخه نیز برای اهداف مختلف مناسب هستند. پدال‌های تخت رایج‌ترین و چند منظوره‌ترین نوع هستند. بیشتر دوچرخه‌های برقی با پدال‌های تخت عرضه می‌شوند، اما می‌توانید دوچرخه خود را به پدال‌های مخصوص ارتقاء دهید.

به عنوان مثال، پدال‌های دوچرخه کوهستان سطح بزرگ‌تری دارند تا جابجایی و تکان‌های ناشی از دوچرخه‌سواری در مسیرهای ناهموار را به خوبی تحمل کنند. همچنین پدال‌هایی با گیره وجود دارند که به کفش‌های خاص دوچرخه‌سواری متصل می‌شوند؛ این نوع پدال‌ها در مسابقات جاده‌ای محبوب هستند.

 

سیستم تعلیق(کمک فنر)

سیستم تعلیق دوچرخه برقی وظیفه جذب ضربات را بر عهده دارد. این سیستم به حفظ ایمنی و راحتی شما در هنگام عبور از سطوح ناهموار مانند مسیرهای خاکی کمک می‌کند. دوچرخه‌ای با تعلیق عقب فقط در قسمت عقب دارای جذب‌کننده ضربه است. سیستم تعلیق در جلوی دوچرخه واجب تر از سیستم تعلیق در عقب دوچرخه است.

برای دوچرخه‌سواری راحت‌تر، به دنبال دوچرخه‌هایی با تعلیق کامل باشید. این نوع دوچرخه‌ها به نام دوچرخه دوکمک شناخته می‌شوند و دارای جذب ضربه در جلو و عقب هستند. به عنوان مثال، بیشتر دوچرخه‌های کوهستانی دارای تعلیق کامل هستند زیرا دوچرخه‌سواران بر روی زمین‌های ناهموار حرکت می‌کنند.

 

لوازم جانبی برای راحتی بیشتر

این لوازم جانبی که در ادامه بهتون معرفی می‌کنیم می‌تواند دوچرخه برقی شما را به دوچرخه‌ای راحت تر تبدیل کند و استرس و دردسر شما را کاهش دهد .


زین

اگر تجربه دوچرخه سواری طولانی مدت داشته باشید قطعا متوجه می‌شوید که یک زین دوچرخه مناسب چقدر می‌تواند به راحتی شما کمک کند. مخصوصا اگر دوچرخه برقی شما کمک فنر عقب نداشته باشد و در مسیر های ناهموار دوچرخه سواری کنید در ناحیه لگن و نشین‌من خود پس از مدتی احساس درد می‌کنید. می‌توانید با تهیه یک زین طبی راحت، این مورد را رفع کنید. 

 

جک نگه‌دارنده

جک دوچرخه برای نگه‌ داشتن دوچرخه به صورت عمودی است حتی اگر شما روی دوچرخه نباشید. جک با کیفیت برای دوچرخه برقی دارای اهمیت بیشتری است چرا به دلیل وجود باتری و موتور، دوچرخه دارای وزن بیشتری می‌شود. معمولا دوچرخه های برقی با جک های با کیفیت و قدرت تحمل فشار بالا هستند. اما اگر این جک ها دچار خرابی یا شکستگی شد سعی کنید جک با کیفیتی برای دوچرخه برقی خود تهیه کنید.

 

قاب نگه دارنده موبایل

یک نگهدارنده تلفن همراه بر روی دوچرخه، تلفن همراه شما را به دسته فرمان یا بدنه دوچرخه می‌چسباند که می‌توانید به راحتی آن را ببینید و به آن دسترسی داشته باشید. هرچند که هیچ وقت نباید زمانی که در حال دوچرخه سواری هستید با موبایل خود کاری انجام دهید. اما خب در دسترس بودن صفحه نمایش آن برای نمایش نقشه مسیریاب و استفاده از فرمان های صوتی برای استفاده از تلفن همراه می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

همچنین برخی از دوچرخه های برقی دارای نرم افزار هایی هستند که مشخصات مربوط به دوچرخه و باتری و موتور، مثل سرعت لحظه‌ای، مسافت طی شده، درصد باتری، حالت کمکی و... . گروه نرم افزار دوچرخه برقی آدوا نیز در حال کار روی نرم افزاری برای دوچرخه های برقی خود هست که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

 

بست قمقمه

یک دوچرخه سواری حسابی مخصوصا در روز گرم تابستانی شمارو خیلی تشنه می‌کنه. برای نگه داری یک قمقمه آب خنک نیاز به یک نگه‌ دارنده قمقمه دارید. در اکثر مدل های دوچرخه های برقی چون معمولا جای بست قمقمه باتری قرار میگیرد، می‌توانید از بست های قمقمه ای استفاده کنید که در جلوی فرمان یا بر روی بدنه بالایی دوچرخه قرار می‌گیرند.

قفسه‌های بطری آب معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند و دارای بازوهای انعطاف‌پذیری هستند که بطری آب را به راحتی داخل و خارج می‌کنند. یک نکته مهمی در مورد جنس قمقمه بهتون توصیه می‌کنیم این است که همیشه سعی کنید از بطری پلاستیکی استفاده کنید چرا که در صورت بروز حادثه یا برخوردی با مانع، نگران شکسته شدن بطری شیشه ای نیستید.

 

 

مشاهده انواع لوازم جانبی به همراه توضیحات و مشخصات کامل در بخش لوازم جانبی سایت آدوا

 در سایت adova-ebike.ir، ما انواع محصولات جانبی دوچرخه از برند های معتبر با قیمیتی مناسب را برایتان موجود کردیم و شما می‌توانید با مقایسه و مطالعه‌ی بررسی آن ها بهترین انتخاب را بکنید.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت توسعه قوای محرکه دینا است.

طراحی و توسعه توسط شرکت سورا